نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال؛ در خدمت صنعت قرار بگیرند

سیما سادات لاری معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گوی حضوری با ایکنا از همدان، اظهار کرد: رونق اقتصاد، معیشت کلیه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این رونق بنا به تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به این موضوع نباید به عنوان یک شعار نگریست، ادامه داد: مجلس با وضع قوانین مناسب و دولت نیز با نظارت بر شیوه صحیح اجرای این قوانین در حمایت از کالای تولید داخل موثر خواهند بود.
لاری نقش موثر در اجرای شعار سال را معطوف به دولت دانست و اعلام کرد: دولت با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان، تسهیل در صدور مجوزها و عدم سنگ اندازی در روند تولید کارخانجات و یا با کاهش قیمت تمام شده محصولات آنها می‌تواند در روند فعالیت مناسب تولیدکنندگان موثر باشد.
وی با اشاره به نقش مردم نیز در تحقق حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: با توجه به وضعیت اشتغال کنونی و کسب درآمد که با سختی انجام می شود مردم انتظار دارند کالای خریداری شده آنها بیشترین بازدهی و بالاترین کیفیت را داشته باشد بنابراین در صورتی که کالاهای ایرانی قیمت مناسبی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار باشد مردم استقبال خواهند کرد.

نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال؛ در خدمت صنعت قرار گرفتن
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه اعتقادات در پیشرفت اقتصادی و کاری می تواند موثر باشد به مسئله وجدان کاری اشاره کرد و افزود: اگر هر فرد در هر سمتی که دارد وجدان خود را اصل قرار دهد برکت در کسب و کار و سپس در زندگی او وارد می‌شود، قطعا کیفیت محصولات کالاهای ایرانی نیز افزایش خواهد یافت و در پی آن بازار فروش برای آنها پدید می‎آید.
وی ادامه داد: برای حمایت از کالای ایرانی و تغییر وضعیت اقتصادی کنونی، همه ما باید از خودمان شروع کنیم و با کاهش بی عدالتی‌ها و ارتقای روحیه وجدان کاری سهمی در حمایت از کالای داخلی داشته باشیم.

رونق تولیدات ایرانی تنوع و خلاقیت مورد نظر مصرف کننده را به بار می‌آورد
وی با اشاره به ترویج این فرهنگ در سطح جامعه گفت: رسانه‌ها، فرهنگیان، دانشگاهیان و… همگی با هم باید برای تحقق شعار سال بسیج شویم و قشر جوان را نسبت به این موضوع حساس کنیم تا در آینده شاهد ایجاد رقابت در میان تولیدکنندگان داخلی و در پی آن شاهد افزایش کیفیت محصولات باشیم.
لاری تقویت کسب و کار تولیدکنندگان داخلی را زمینه بروز ابتکار و خلاقیت در تولیدات دانست و افزود: با گرم شدن بازار تولیدات داخلی رقابت ایجاد می‌شود و به دنبال آن تولیدات با تنوع، کیفیت و خلاقیت بیشتری عرضه می شود و از کالاهای خارجی پیشی می‌گیرد.
وی کیفیت کالاها را نوعی تبلیغ دانست و ادامه داد: وقتی مردم نمونه عملی از تولید محصول با کیفیت را تجربه کنند به سمت خرید آن می روند، کما اینکه برندهای ایرانی بسیاری در حوزه پوشاک وجود دارند که در میان مردم محبوبیت لازم را کسب کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه با افزایش کیفیت باید اعتماد مردم را جلب کنیم افزود: مردم ما انسان‌های باهوشی هستند و بهترین تبلیغ برای آنها همان کیفیت است.

نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال؛ در خدمت صنعت قرار گرفتن
دانشگاه ها در خدمت صنعت قرار بگیرند
وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی در کشور دانشگاه ها باید در خدمت صنعت قرار بگیرند در این راستا نیازسنجی‌های لازم انجام بگیرد.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان به برخی فعالیت‌های انجام شده در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه خرید کالاهای ایرانی با کیفیت را از سال گذشته در دستور کار خود داشته به طور مثال سال گذشته تقریبا 5 خوابگاه این دانشگاه را به دستگاه ورزشی بدنسازی ایرانی مجهز کردیم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند همچنین این موضوع موجب معرفی این دستگاهها به دانشجویان و حساس سازی آنها نسبت به خرید کالای داخلی می‌شود.
لاری خرید کالای داخلی را موجب صرفه جویی در هزینه‌های ادارات دانست و به حمایت از کالاهای بومی استان اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ خرید کالای داخلی و حتی کالای تولید شده در استان در میان مردم تقویت شود تا شاهد رونق اقتصاد در استان باشیم، چندی پیش از کارگاه تولیدی دیگ بخار در لالجین همدان بازدیدی داشتیم که متاسفانه این تولید کننده از عدم استقبال مردم از چنین دیگ های کاربردی گلایه داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش دانشگاهیان در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در دانشگاهها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، جلسات هم اندیشی و بحث و گفت وگو دانشگاهیان، دعوت از بزرگان و اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی موجب حساس سازی قشر جوان خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه پتانسیل بسیاری در این زمینه دارد افزود: دانشگاه ها می‌توانند با گرفتن اسپانسر از شرکتهای تولید کننده داخلی محصولات آنها را از طریق نشریات دانشجویی معرفی کنند و یا اینکه کارت تخفیف برای دانشجویان قائل شوند که باید برای ایجاد رغبت در خرید کالاهای ایرانی در بین داتنشجویان تمهیداتی درنظر گرفت.
انتهای پیام

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *